Komend seizoen zal er wat anders uitzien dan gewoonlijk. COVID-19 laat zijn impact gelden op spelmogelijkheden, evenementen, clubactiviteiten, en competitie. Zoals we intussen gewoon zijn, is het moeilijk om daarin voorspelbaarheid te geven. We doen ons best om op een rijtje te zetten wat we al wel weten. Ook in de loop van het seizoen zullen we blijven communiceren over aanpassingen en bijsturingen van de richtlijnen en/of cluborganisatie.

Spelmomenten - registratie en contact tracing

Als bestuur hebben we geprobeerd de spelmomenten zo te organiseren dat, ondanks corona, iedereen de kans krijgt om te sporten. We beseffen dat deze aanpassingen ook hun nadelen hebben, maar de situatie dwingt ons met verschillende zaken rekening te moeten houden. De uren van de spelmomenten zijn hierdoor ook licht gewijzigd, houd deze dus zeker goed in het oog. 

Alle volwassenen zullen voor trainingen en vrij spelmomenten op voorhand hun aanwezigheid moeten registreren. Dit is nodig omdat de zaalcapaciteit beperkt wordt (in verhouding tot de grootte van de zaal), en om contact tracing mogelijk te maken in geval van coronabesmettingen. Zonder registratie zal u dus niet kunnen spelen. Het is belangrijk dat u bij spelmomenten waarvoor u registreerde op tijd aanwezig bent en ook tijdig de zaal weer verlaat.
Voor jeugdspelers werken we met een ander systeem (zie hoofdstuk Jeugd).

Het registreren van uw aanwezigheid zal gebeuren via een eenvoudige toepassing van Twizzit. Dit is het digitale platform dat door de club gebruikt wordt voor heel wat aspecten van de cluborganisatie. Hierdoor hebben alle leden een Twizzit-account.
Sommigen hebben misschien al eerder ingelogd in Twizzit, voor anderen zal het gebruik ervan nieuw zijn. Daarom zorgen we ook voor een duidelijke handleiding voor het gebruik van Twizzit. Laat u niet afschrikken, het gaat na inloggen echt maar over enkele eenvoudige muisklikken. 

Wanneer kan u registreren?

Een spelmoment wordt telkens drie dagen op voorhand opengesteld voor registratie in de Twizzit-kalender. U kan registreren tot een uur voor aanvang.

Wat als u toch niet kan komen?

Je kan je registratie gemakkelijk weer ongedaan maken in Twizzit. Gelieve dit zeker te doen, zodat de plaats door iemand anders kan worden ingenomen.

Wat als een spelmoment volzet is?
Wanneer de maximum bezetting van de zaal bereikt is, zal u merken dat u niet meer voor dit spelmoment kan registreren. U zal dan een ander spelmoment moeten kiezen.

Meer info over de uren van de sessies vrij spel en van de trainingen vindt u verderop in deze nieuwsbrief.

 

Hoe kan u registreren?

  1. Surf naar app.twizzit.com of download de Twizzit app (Google Play Store of Apple App Store).
  2. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    Gebruik Forgot username or password of Register here indien je je gegevens niet meer weet of je nog nooit hebt ingelogd. In de volgende stap zoek je onze club Rita Serveert en klik je onder het zoekvak op Rita Serveert. Daarna kan je jezelf opzoeken op basis van naam of email. Ieder van jullie zit reeds in het systeem (anders zou je deze nieuwsbrief niet ontvangen). Als je vervolgens op je naam klikt, zal je zien dat er een mail verstuurd werd om een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen.
  3. Ga vervolgens naar de module Activiteiten (op pc vind je dit in het menu aan de linkerkant, in de app is dit het 2de icoontje onderaan).
  4. Je komt nu uit op Mijn agenda, hier zie je een overzicht van alle activiteiten. Bij toekomstige activiteiten waarvoor je je al kan registreren zal je een knop zien staan met je huidige status (Aanwezig/Afwezig), zoals hieronder te zien.

  5. Je kan je status wijzigen door op deze knop te klikken en vervolgens de juiste status aan te duiden. 

Bij problemen of vragen kan je terecht bij Fabio (mail naar secretaris@rita-serveert.be of stuur een bericht via Twizzit chat).